L'annu 2025 hè destinatu à esse cruciale per u settore mundiale di l'energia è di e risorse naturali. U cunflittu in corsu trà Russia è Ucraina, un cessate u focu in Gaza, è u prossimu summit COP30 in Brasile - chì serà cruciale per a pulitica climatica - stanu tutti modellendu un paisaghju incertu. Intantu, l'iniziu di u secondu mandatu di Trump, cù i primi passi nantu à a guerra è i tariffi cummerciali, hà aghjustatu novi strati di tensione geopolitica.
In questu cuntestu cumplessu, e cumpagnie energetiche sò cunfruntate à decisioni difficili nantu à l'allocazione di capitale trà i combustibili fossili è l'investimenti à basse emissioni di carbone. Dopu à l'attività record di fusioni è acquisizioni in l'ultimi 18 mesi, a cunsulidazione trà e grande cumpagnie petrolifere ferma forte è puderia prestu sparghjesi à l'industria mineraria. À u listessu tempu, u boom di i centri di dati è di l'IA sta spinghjendu una dumanda urgente di elettricità pulita 24 ore su 24, chì richiede un solidu sustegnu puliticu.
Eccu e cinque tendenze chjave chì daranu forma à u settore energeticu in u 2025:
1. A geopolitica è e pulitiche cummerciale chì rimodellanu i mercati
I novi piani tariffari di Trump rapprisentanu una minaccia sustanziale per a crescita mundiale, pudendu riduce 50 punti basi da l'espansione di u PIB è riducendula à circa u 3%. Questu puderia riduce a dumanda mundiale di petroliu di 500 000 barili à ghjornu - circa a mità di un annu di crescita. Intantu, u ritiru di i Stati Uniti da l'Accordu di Parigi lascia poche chance chì i paesi aumentinu i so obiettivi NDC prima di a COP30 per vultà in traccia di 2°C. Ancu s'è Trump mette a pace in Ucraina è in u Mediu Oriente in cima à l'agenda, qualsiasi risoluzione puderia aumentà l'offerta di materie prime è calà i prezzi.


2. L'investimentu cresce, ma à un ritmu più lentu
L'investimentu tutale in energia è risorse naturali duverebbe superà 1,5 trilioni di dollari americani in u 2025, un aumentu di 6% da u 2024 - un novu record, ma cù una crescita chì rallenta à a mità di u ritmu vistu à l'iniziu di sta decina d'anni. L'imprese stanu esercendu una maggiore prudenza, riflettendu l'incertezza nantu à a velocità di a transizione energetica. L'investimenti à bassu carbone sò aumentati à u 50% di a spesa energetica tutale in u 2021, ma dapoi si sò stabilizzati. Per ghjunghje à l'ubbiettivi di Parigi serà necessariu un ulteriore aumentu di 60% di tali investimenti in u 2030.
3. I principali cumpagnie petrolifere europee traccianu a so risposta
Mentre i giganti petroliferi americani utilizanu azzioni forti per acquistà cumpagnie indipendenti naziunali, tutti l'ochji sò puntati nantu à Shell, BP è Equinor. A so priorità attuale hè a resilienza finanziaria - ottimizà i portafogli disinvestendu l'attività non core, migliurendu l'efficienza di i costi è aumentendu u flussu di cassa liberu per sustene i ritorni per l'azionisti. Eppuru, i prezzi debuli di u petroliu è di u gasu puderanu pruvucà un accordu trasfurmativu da parte di e grandi cumpagnie europee più tardi in u 2025.
4. Petroliu, Gasu è Metalli Pronti per Prezzi Volatili
L'OPEC+ hà da affruntà un altru annu difficiule per pruvà à mantene u Brent sopra à 80 USD/bbl per u quartu annu consecutivu. Cù una robusta offerta fora di l'OPEC, aspittemu chì u Brent ghjunghjerà in media à 70-75 USD/bbl in u 2025. I mercati di u gasu puderanu esse ulteriormente stretti prima di l'arrivu di a nova capacità di GNL in u 2026, ciò chì farà cresce i prezzi è li renderà più volatili. I prezzi di u rame anu cuminciatu u 2025 à 4,15 USD/lb, in calata da i picchi di u 2024, ma si prevede chì rimbalzeranu à una media di 4,50 USD/lb per via di a forte dumanda di i Stati Uniti è di a Cina chì supera l'offerta di e nuove miniere.
5. Energia è Energie Rinnuvevuli: Un Annu di Accelerazione di l'Innuvazione
I permessi lenti è l'interconnessione anu dapoi tantu tempu rallentatu a crescita di l'energie rinnuvevuli. Emergenu segni chì u 2025 puderia marcà un puntu di svolta. E riforme di a Germania anu aumentatu l'approvazioni di l'eolichi terrestri di u 150% dapoi u 2022, mentre chì e riforme di a FERC di i Stati Uniti cumincianu à accurtà i tempi di l'interconnessione - cù alcune ISO chì implementanu l'automatizazione per riduce i studii da anni à mesi. A rapida espansione di i centri di dati spinge ancu i guverni, in particulare in i Stati Uniti, à dà priorità à a furnitura di elettricità. Cù u tempu, questu puderia stringhje i mercati di u gasu è fà cresce i prezzi di l'energia, diventendu un puntu di svolta puliticu cum'è i prezzi di a benzina prima di l'elezzioni di l'annu scorsu.
Mentre u paisaghju cuntinueghja à evoluzione, i ghjucatori di l'energia averanu bisognu di navigà in queste opportunità è risichi cun agilità per assicurà u so avvene in quest'era decisiva.

Data di publicazione: 04-lugliu-2025